Aktualności

24 lutego rozpoczęliśmy zagraniczną przygodę językową, a mianowicie wyjechaliśmy na sześciodniową wycieczkę do Londynu.

Po przeprawie promowej z Calais do Dover droga do celu naszej eskapady upłynęła bardzo szybko, tym bardziej że powitał nas słoneczny angielski poranek. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od dzielnicy Greenwich, gdzie spacerując przez Ogrody Królewskie, dotarliśmy do słynnego Royal Observatory oraz miejsca, w którym przebiega południk zerowy.

Następnie wodną taksówką ruszyliśmy w górę Tamizy, aby dopłynąć do Tower of London - jednego z najlepiej zachowanych średniowiecznych zamków z kolekcją klejnotów koronnych. Po zwiedzaniu Tower of London udaliśmy się na spacer po Tower Bridge - najbardziej znanym londyńskim moście.

Po powrocie wodną taksówką do Greenwich wsiedliśmy do autokaru, aby pokonać ostatni etap naszej wyprawy i spotkać się z angielskimi rodzinami, które będą się nami opiekować w czasie pobytu w Londynie. To właśnie u nich będziemy mieli największą możliwość wykorzystania naszych umiejętności językowych.
Zmęczeni, ale usatysfakcjonowani czekamy na kolejny bardzo aktywny dzień w kraju królowej Elżbiety.

Za nami trzeci dzień angielskiej przygody i kolejny ze słonecznym londyńskim niebem. Dziś rozpoczęliśmy poznawanie Londynu od spaceru po Hyde Parku, którego ścieżki doprowadziły nas do Pałacu Buckingham - siedziby angielskiej królowej Elżbiety II. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Historii Naturalnej - raj dla geografów, biologów, botaników i paleontologów.

Ostatnim punktem dnia była wizyta w świątyni futbolu - stadionie piłkarskim Wembley, drugim co do wielkości w Europie, mogącym pomieścić 90 tysięcy ludzi. Tu byliśmy oprowadzani przez przewodnika anglojęzycznego, który zapoznał nas z ciekawostkami tej monumentalnej budowli.

Wreszcie bogatsi w wiedzę i szczęśliwi wróciliśmy do naszych angielskich rodzin.

London part IV

Dzisiejszy dzień powitał nas typowo angielską pogodą, przeplataną opadami śniegu, którego w tym roku niewiele widzieliśmy w naszym mieście. Jednak szczęście i dziś nas nie opuściło i wkrótce na niebie pojawiło się słońce uprzyjemniające eksplorację Londynu, która zamknęła się w 15 km pieszej wędrówki.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od St. Paul's Cathedral, miejsca ślubu księżnej Diany i księcia Karola, a następnie Millennium Bridge nad Tamizą przeszliśmy do Tate Modern - Galerii Sztuki Współczesnej. Biegnący wzdłuż Tamizy deptak doprowadził nas do Globe Theatre - miejsca wystawiania sztuk Williama Szekspira, m.in. "Romea i Julii". Po wysłuchaniu opowieści o historii teatru udaliśmy się do centrum, gdzie zobaczyliśmy Leicester Square i Piccadilly Circus, czyli serce Londynu, będący częścią Soho - dzielnicy kin, teatrów i restauracji.

Kolejnym punktem był Trafalgar Square z kolumną Nelsona, a następnie National Gallery, gdzie pod jednym dachem zgromadzono dzieła Rafaela, Rembrandta, Caravaggia i van Gogha. Po artystycznych doznaniach spacerowaliśmy aleją Whitehall obok Houses of Parliament, Westminster Abbey i obecnie będącego w remoncie Big Bena.

Jednak największych emocji dostarczyło nam podziwianie panoramy Londynu z London Eye, z którego widok zapierał dech w piersiach. Na zakończenie dzisiejszego zwiedzania udaliśmy się na film w technologii 4d ukazujący życie Londynu z lotu ptaka i z perspektywy London Eye. To był niesamowicie ekscytujący i pełen wrażeń dzień!

To już, niestety, ostatni dzień w Londynie. Po śniadaniu i wykwaterowaniu udaliśmy się najpierw miejską kolejką a potem londyńskim metrem do centrum miasta, aby zwiedzić Gabinet Figur Woskowych Madame Tussaud's.

Tu mogliśmy w czasie wspaniałej zabawy poznać świat słynnych aktorów, sportowców, polityków, muzyków, a następnie przenieść się do rzeczywistości znanej z serii "Obcy" i "Star Wars".

Ważnym punktem programu okazała się wizyta w londyńskim Primarku i szalone zakupy - o dziwo, nie tylko dziewczynki wychodziły ze sklepu z uśmiechem na twarzy.

W drogę powrotną wyruszyliśmy o 15.30 czasu lokalnego, by około godziny 17.30 dotrzeć do Folkestone - miejsca przejazdu Eurotunelem do francuskiego Calais.

Ten dzień równie mocno zapisze się w naszej pamięci jak pozostałe!

Londyńskie wspomnienia

To nasze londyńskie rodziny. To u nich odpoczywaliśmy po każdym kolejnym aktywnym dniu wycieczki,

to u nich szlifowaliśmy język angielski i, choć krótko, doświadczyliśmy codziennego życia w Londynie.

Na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci ta daleka zagraniczna wyprawa, a z naszymi angielskimi rodzinami będziemy utrzymywać kontakt, chociażby poprzez Facebook i drogą pocztową, bo już niedługo zamierzamy wysłać do nich kartki z serdecznymi pozdrowieniami z Radomia.

Wszystkim uczestnikom wycieczki do Londynu gorąco i z całego serca dziękujemy

za odpowiedzialność, zdyscyplinowanie, otwartość, kulturę osobistą,

a przede wszystkim za wielką pozytywną energię.

Marzena Wasilewska

Agnieszka Kutkowska

Zdjęcia w galerii.

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 33 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu, ul. Kolberga 5, 26-600 Radom

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ; tel: 48 363 75 73 ; tel./fax: 48 363 73 62